اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

«راه‌آهن شمال به جنوب» ثبت جهانی ایران در سال 2020/ پرونده اورامانات در حال تکمیل است

معاون وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: پرونده ثبت جهانی راه‌آهن شمال به جنوب در سال 2020 تکمیل شده است و در چند ماه آینده نتیجه آن اعلام می‌شود.

«راه‌آهن شمال به جنوب» ثبت جهانی ایران در سال 2020/ پرونده اورامانات در حال تکمیل است

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس،‌ درباره پروژه‌های ثبت جهانی در یونسکو اظهار داشت: هر یک از کشورها می‌توانند سالانه یک اثر طبیعی و یا صنعتی را به عنوان ثبت جهانی به یونسکو معرفی کنند و کشور ما نیز در سال‌های اخیر هر ساله یک ثبت جهانی داشته است که در سال 2019 جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسید.

وی بیان داشت: در سال 2020 هم کریدور راه‌آهن شمال به جنوب به عنوان ثبت جهانی ایران به یونسکو معرفی شده است و بازرسان نیز از این کریدور بازدیدی داشته‌اند و پرونده آن تکمیل شده است و به زودی نتایج این بررسی اعلام خواهد شد.

 معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی درباره ثبت جهانی سال 2021 نیز بیان داشت: پرونده اورامانات کرمانشاه را برای طی مراحل ثبت جهانی آغاز کرده‌ایم و به زودی بازرسان یونسکو از این جاذبه طبیعی کشور بازدید خواهند کرد و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم مراحل تکمیل پرونده آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول